2008. április 20., vasárnap

Karikás kendő


Régóta vágytam egy karikás kendőre. Csak úgy megélni, milyen vele a babámat hordozni.
Mivel nem tudtam előre, szeretni fogjuk-e vagy nem, venni nem akartam, újat főleg nem. Egy idő után kezdett megfogalmazódni bennem, hogy akár varrhatnék is egyet. De milyen anyagból? És hogyan? Különböző fórumokon találtam ötleteket, technikákat, már csak az anyag és a karikák hiányoztak. Végül az anyag is meglett, méghozzá egy babaújság ajándékaként (Megrendelési ajándékként egy hosszú kendőt adtak. Több helyen olvastam, hogy ez a kendő hordozásra annyira nem jó, mivel elég merev, de azért használható). Vesztenivalóm nem sok volt, ha nem sikerül, végülis nem került szinte semmibe.
Vettem 2 alumínium karikát, amit kifejezetten hordozókendőhöz gyártottak.
Meglettek tehát az alapanyagok. Már csak a bátorság hiányzott... Na, az is megjött ezen a hétvégén.
Először levágtam egyenesre a kendő nyesett végét.


Úgy döntöttem, hogy szép hajtásokat szeretnék a karikákhoz, így az itt talált leírás alapján szépen behajtogattam, legombostűztem majd levarrtam az anyagot.



Ezután felvarrtam a karikákat, próbáltam szép díszöltést találni hozzá, és egyben olyat, ami alaposan összefogja az anyagot.
A kendő másik végét rojtosra terveztem. Ehhez az anyag végétől kb. 18-20 cm-re eltérő színű cérnával varrtam egy egyenes csíkot. Ez lett a rojtok hossza.
Először az oldalszegéseket bontottam ki.



Majd szépen szálról-szálra a kendő teljes szélességében felbontottam az anyagot. Az eltérő színű cérna segített egyenletesen dolgozni.
A felbontást 2 féleképpen is lehet csinálni. Vagy az anyag szélén megkeresem a szál végét és elhúzom a jelzésig, vagy egy tompa végű tű segítségével rögtön a jelzés mellett megkeresem a szálat és a kihúzom. Ennél az anyagnál az utóbbi vált be, így gyorsan haladt a bontás.
Pár centiként érdemes levágni a rövid rojtokat, hogy könnyebb legyen a szálakat kihúzni.



A bal oldali képen a rojtok láthatóak a kendő feléig kibontva.
Mikor a bontással végeztem, olyan 1 cm-es szélességben összefogtam a szálakat és megcsomóztam a tövüknél. A rojtokat ezután megfeleztem és az szomszédos rojtokkal is összekötöztem. Íme a végeredmény:



Dísznek zsebet is varrtam a kendőre. Először felvarrtam a cipzárt a mintás anyagra, majd a zsebet rátűztem a kendőre.



S a végeredmény:


Szerintem elég jól sikerült. :) Bár az anyag elég merev, kicsit nehéz meghúzni, feszesre állítani, de remélem használatban kellően megpuhul. Tökéletes kendő, ha gyorsan, rövid időre kell felvenni a babót.
Kép a kendőröl használatban, Szilárd rettentően jól érezte magát benne:

7 megjegyzés:

Mamis írta...

Nagyon jól sikerűlt!

Lili írta...

Jucuu, ez meseszép lett!

Timici írta...

ügyes vagy! én is magam varrtam a mienket:o) Sima mintás vászonból van, zseben én is gondolkodtam, de végül lemaradt. Én egyedül a karikával voltam meglőve, mert itthon azt nem kapni, de egy angyal kisegített.:o)
Használjátok egészséggel.:o)

Névtelen írta...

Szia!

Nem elado veletlenul a karikas hordozokendod? :) (Ha igen megirnad mennyit szeretnel erte vagy hogy hol hirdeted? koncz.hedvig@googlemail.com)

Udv: Hedda

Jucuu írta...

Hedda, a kendő nem eladó. :)

varrtanya írta...

Kedves Jucuu, nagyon szép ez a kendő! Én is szeretnék készíteni egyet a leírásod segítségével, csak nem kendőből, hanem "sima" anyagból. Meg tudnád írni, hogy a tiéd milyen széles és milyen hosszú? Illetve a karikáknál mekkora a levarrt rész, és hogy mennyire vált be, esetleg ha mégegyszer varrnád, módosítanál-e valamit? :))
Nagyon köszönöm!

valerka78 írta...

Kedves Jucuu!

Vízben használható kendőt szeretnék varrni, milyen anyagot ajánlasz hozzá? Amennyire a gyári fürdős kendők leírásából kivettem, valamiféle fürdőruhaanyag, mikroszálas vagy talán orkán? Aki karikát keres, állatos vásárban nézzen körül, rengeteg féle van, aluminium is, az acélok meg még egy lovat is elbírnak.
Köszi előre is: valerka78